קידום אתרים מתחלק לשתי חזיתות עיקריות: קידום אופסייט שמתבצע בעזרת יצירת פרופיל קישורים אל האתר מתוך אתרים איכותיים ורלוונטיים ברחבי הרשת וקידום אונסייט המתבצע בתוך האתר ואליו נתייחס במאמר זה.
ממה מורכב קידום אונסייט? חשוב לזכור שכל ביטוי שאנחנו רוצים לקדם, חייב לקבל דף משלו באתר. הנה מספר כל הדגשים שצריך להכיר באופטימיזצית אונסייט לדפי האתר:
- הקפדה על מטה טייטל המורכבת מכ-60 תווים כולל רווחים ושכוללת בתוכה את מילת המפתח שאנו רוצים לקדם.
- הקפדה על מטה דיסקריפשן המורכבת מכ-160 תווים כולל רווחים, אשר כוללת בתוכה את מילת המפתח ומשפט שמניע לפעולה.
- הקפדה על כותרת H1 המכילה את מילת המפתח שאנו רוצים לקדם.
- הקפדה על כותרת H2 המכילה מילה נרדפת למילת המפתח שאנו רוצים לקדם.
- הקפדה על הגדרת יתר הכותרות כ-H3-H6
- יצירת קישורים פנימיים בתוך התוכן לצורך הנעת הגולשים אל מקורות מידע נוספים באתר.
- ולסיום: פתיחת עמודים חדשים להגדלת האתר, רגע למה?
חשיבותו של הקמת בלוג באתר
גוגל מחפשת אחר אתרים מדוגמים, שמותאמים באופן האופטימלי ביותר למנועי החיפוש ושצומחים באופן טבעי מחודש לחודש עם עמודים חדשים. ניתן להקביל זאת למשהו כמו "זרימת דם חדש" באתר, זריקת רמז לגוגל ושאר מנועי החיפוש שמשהו טוב קורה פה באופן עקבי, אתר דינמי ומחדש!
אתרים שצומחים באופן עקבי נהנים מקידום מהיר יותר בגוגל
גוגל אוהבת אתרים שמתחדשים, שמביאים ערך מוסף ותוכן חדש עבור הגולשים שלהם. פתיחה עקבית של עמודים חדשים באתר מעלה את קצב הסריקה של הסורקים של גוגל ומכאן מאפשרת לנו ליהנות מעדיפות גבוהה יותר אצל מנועי החיפוש.
לצורך הדוגמה, אתרים כמו YNET נסרקים אחת לשעתיים, ואילו אתרי תדמית יכולים להיסרק אחת לשבועיים. זכרו תמיד שמנועי החיפוש מעניקים יחס חיובי יותר לאתרים גדולים.
כתיבה איכותית יכולה להשיג לנו קישורים חיצוניים באופן טבעי
אחד מן האתגרים הגדולים ביותר בקידום אורגני SEO הוא השגת קישורים חיצוניים איכותיים שיזניקו את האתר שלנו קדימה. ישנן דרכים רבות ומגוונות להשגת קישורים דוגמת אתרי אינדקס, פורומים מקצועיים רלוונטיים, אתרי בלוגים, ביצוע שיתופי פעולה עם אתרים מתחומים משיקים וקניית שטחים פרסומיים באתרים חדשותיים, אך בפועל, הדרך הטובה ביותר להשגת קישורים חיצוניים היא בצורה טבעית.
כיצד עושים זאת? פשוט מאוד – מקפידים על כתיבה איכותית, מעניינת ואינפורמטיבית, כתיבה שמעניקה לגולשים ערך מוסף ועונה על שאלות מהותיות. ברגע שבו תכתבו תוכן אינפורמטיבי וחשוב עבור קהל רחב של גולשים, כך תזכו לשיתופים בפייסבוק, בפורומים מקצועיים ובאתרים המבקשים להעניק לגולשים שלהם מקורות מידע נוספים.
תמיכה היררכית בדפי האתר החשובים ביותר
כאן מדובר בשיטה נפלאה לקידום אתרים שמתבססת על:
קישורים פנימיים – הקפידו לנצל את המאמרים שעולים לבלוג עבור הוצאת קישורים פנימיים אל הדפים החשובים ביותר באתר. כפי שוודאי כבר שמתם לב, גם המאמר הזה מנוצל לצורך הוצאת קישורים פנימיים לדפים החשובים עבורנו דוגמת קידום אתרים ו-SEO.
דרך קישורים פנימיים ממאמרים, אנו יכולים לרמוז לגוגל על הדפים החשובים והאינפורמטיביים ביותר עבורנו באתר. נוסף על כך, מנועי החיפוש שסורקים את אתרנו, מחפשים אחר קישורים פנימיים שמסייעים להם להתנייד בתוכו ולמצוא עמודים חדשים. דרך עבודת קישורים פנימיים עקבית ונכונה שמגוונת באנקור (המילה שעליה נמצא הקישור), נוכל לשפר את הכוח הקידומי של עמודים מסוימים ולשפר את המיקומים שלהם בתוצאות החיפוש.
בנוסף לכך, קישורים פנימיים הם חלק חשוב בחוויית המשתמש, והם מאפשרים לגולשים להגיע למקורות מידע נוספים. ברגע שבו סייענו לגולשים שלנו לנווט בתוך האתר ואף הבאנו אותם אל העמודים הכלכליים והחשובים ביותר עבורנו, כך תרמנו הן לעסק והן לאתר.
היררכית URL – דרך נוספת לנצל את המאמרים עבור היררכית האתר היא באמצעות יצירת מאמרים הממוקמים באופן היררכי, תחת העמודים החשובים ביותר עבורנו לקידום.
נניח ויש לנו את האתר הבא עם דף הקטגוריה שמקדם את הביטוי ניהול מחסן. אזי ה-URL ייראה כך:
www.example.co.il/ניהול-מחסן
עכשיו, נניח וכתבנו מאמר בלוג שמספר על 5 שיטות יעילות לניהול מחסן. אזי, נוכל לנצל את המאמר הזה ולמקם אותו באופן היררכי תחת הקטגוריה של ניהול מחסן. ואז ה-URL ייראה כך:
www.example.co.il/ניהול-מחסן/5-שיטות-יעילות-לניהול-מחסן
מה עשינו פה בעצם? למעשה הראנו למנועי החיפוש שיש לנו דף קטגוריה ושתחתיו קיימות לנו תתי-קטגוריות. ככל שיש לנו יותר דפים שתומכים באופן היררכי בעמוד הקטגוריה, כך אנו מסייעים בחיזוקו. מדובר בשיטה מעולה לחיזוק האתר, הקפידו לנצל את המאמרים באופן הזה.
לסיכום
אז למה שווה לנו לתחזק בלוג באתר? הנה תקציר:
- הגדלת האתר עם עמודים חדשים רומזת לגוגל שמדובר באתר חזק, דינמי ושמתעדכן באופן תדיר. ככל שעולים יותר עמודים חדשים באופן עקבי, כך הסורקים של גוגל מאיצים את קצב הסריקה ומבקרים באתר לעתים תכופות יותר.
- מאמרים איכותיים ואינפורמטיביים יכולים להשיג לאתר שלנו קישורים חיצוניים באופן טבעי מאתרים, פורומים ורשתות חברתיות. מדובר בדרך מעולה לחיזוק האתר ולשיפור הדירוגים.
- ניתן ואף חשוב לנצל את המאמרים לצורך יצירת סדר היררכי באתר שתומך בעמודים החשובים ביותר עבורנו. הקפידו להוציא ממאמרים קישורים פנימיים עבור העמודים החשובים ביותר והקפידו על מאמרים שתומכים באופן היררכי בדפי הקטגוריה באמצעות ה-URL.
נצלו את הבלוג שלכם בדרכים יצירתיות!
Yolo Media הינה חברת קידום אתרים שאוהבת למצוא דרכים יצירתיות וחדשות לחיזוק האתר וקידומו בתוצאות החיפוש.
יש לכם אתר ואתם לא יודעים איך למנף אותו קדימה? התקשרו אלינו למספר הטלפון ככככ או השאירו פניה ונשמח לסייע!