מנהלים קמפיין ממומן בגוגל עבור העסק שלכם? אלא אם כבר עברתם שורה ארוכה של קמפיינים קודמים וצברתם ניסיון, ייתכן מאוד שהקמפיין שלכם שותה את התקציב הפרסומי ולכן מספק תוצאות דלות בלבד.
אז מצד אחד הקמפיין אמנם משיג המרות, אך מצד שני חישבו לרגע כיצד באמצעות מיצוי נכון של התקציב הפרסומי, הייתם יכולים להכפיל ואולי אף לשלש את כמות הפניות לעסק.
מה עלול לבזבז לי את התקציב?
הממשק של Google מספק לנו אפשרויות מועטות בלבד בכל מה שנוגע לתקציב הפרסומי:
- בעת הקמת הקמפיין, אנו יכולים להחליט על תקציב יומי כולל
- ובעת הקמת המודעות, אנו יכולים להחליט על העלות המקסימלית להקלקה
אז איפה מתחיל מרחב הפעולה העיקרי? בסעיפים הבאים נעבור על הקמת קמפיין וביצוע אופטימיזציה נכונה, שלב אחר שלב ונסמן את המקומות העיקריים שבהם אנו יכולים לשרוף תקציב פרסומי ללא כל תועלת.
התעלמות מסוגי התאמה למילות חיפוש
יש לנו 3 סוגי התאמה למילות חיפוש:
התאמה רחבה – ללא כל סימן מגביל
התאמה לביטוי – התאמה המבוססת על גרשיים " "
התאמה מדויקת – התאמה המבוססת על סוגריים מרובעים [ ]
התאמה רחבה – זוהי התאמה שבעלי עסקים רבים שאינם מצויים בפרסום ממומן בגוגל נופלים בה ושורפים תקציב רב. התאמה רחבה נראית כך:
מנעולן בתל אביב
בסוג התאמה זו אנחנו למעשה לא מגבילים את גוגל ומאפשרים לו להציג את המודעות שלנו גם במילים מנעולן וגם במילים תל אביב. גולשים שיחפשו מסעדה בתל אביב עלולים למצוא אותנו וגולשים שיכתבו קורס מנעולן גם כן עלולים למצוא את המודעה.
למעשה אנחנו אומרים כאן לגוגל – יש לך יד חופשית להציג את המודעה כשאחת מן המילים נכתבות על-ידי הגולש במנוע החיפוש.
זוהי הטעות הנפוצה ביותר שנעשית על-ידי מפרסמים מתחילים, ובמרבית המקרים התקציב הפרסומי נשרף במהירות ומוביל לאחוז גבוה של הקלקות לא רלוונטיות.
אנחנו ממליצים על:
- התאמה לביטוי – כתבתם "מנעולן בתל אביב"? עתה גוגל מחויבים להציג אתכם רק כאשר הגולש כתב את המילים הללו בתוך המשפט, נניח – מחפש המלצה על מנעולן בתל אביב.
- התאמה מדויקת – כתבתם [מנעולן בתל אביב]? עתה, רק גולש שיכתוב את הביטוי כפי שהוא, ימצא אתכם במנוע החיפוש.
- התאמה רחבה מתקדמת – טיפ קטן ששווה המון! תכתבו גם +מנעולן +בתל +אביב. כאן אתם למעשה אומרים לגוגל – אתה חייב להשתמש בכל המילים, אבל הן לא חייבות לבוא באותו הסדר – למשל: מנעולן שנמצא בעיר תל אביב.
אי-ניצול לשונית "מכשירים"
בעת המעבר על קבוצת מודעות מסוימת, חשוב לוודא כיצד הגולשים מגיבים אליה על-פי הפרדה למחשבים נייחים, טלפונים חכמים וטאבלטים.
לא פעם, תופתעו לגלות שישנו מכשיר שבו המודעה עובדת מעולה, ואילו מכשיר אחר שבו המודעה פשוט לא מניבה לא תוצאות. לרוב הטאבלט כמעט ולא מניב לנו המרות ולכן למעט מקרים יוצאי דופן, אנחנו נוהגים לחסום את המודעות מלהופיע במכשירים אלו מלכתחילה.
כדי לפלח את ביצועי המודעות גשו תחת קבוצת מודעות לפילוח, ולחצו על מכשיר. להלן דוגמה:
מה שניתן לראות מן התמונה הוא שקבוצת המודעות זכתה לחשיפה כמעט זהה הן בנייד והן במחשב הנייח. אפשר גם לראות שאין לנו חשיפה כלל עבור המודעה בטבלט.
את החסימה ביצענו באמצעות לשונית מכשירים ברמת כל הקמפיינים, לחיצה על התאמת הצעת מחיר ושינוי להפחתה ב-100%.
דף נחיתה לא איכותי
אתם יכולים לאהוב את האתר שלכם, אתם יכולים להתגאות בעיצוב שלו, ואתם בהחלט יכולים ליהנות מהפירות שלו אם תעשו לו קידום SEO, אבל כאשר עיקר ההתמקדות היא קידום ממומן בגוגל – אתר העסק שלכם עלול להוות בעיה.
מתי אנחנו מסכימים לעבוד עם אתרי לקוח?
- כאשר מדובר באתר איקומרס – הקמת דף נחיתה לרכישות הוא עסק יקר למדי, ארוך ולא משתלם עבור הלקוח. אתרי איקומרס הם ענייניים ומביאים לגולשים שלהם בדיוק את מה שהם רוצים.
- כאשר מדובר בקמפיין מיתוגי – בתקציבים גבוהים, ניתן לנצל את הקידום הממומן לצורכי מיתוג. במצבים אלו, הרי שאתר העסק הוא מועמד עדיף.
מעבר למצבים אלו, אתרי העסק יכולים רק לבזבז את התקציב הפרסומי. חשוב לדעת – הגולשים מגיעים אלינו כשהם חסרי סבלנות. הם רוצים לקבל את המענה למה שהם חיפשו "כאן ועכשיו" וככל שנמרח אותם יותר, כך אנו מסתכנים בנטישה ומעבר למתחרים.
הקפידו תמיד לייעד עבור הקמפיין הממומן שלכם דף נחיתה ייעודי. בדף הנחיתה, יש לשלב מסרים שיווקיים ענייניים דרך סעיפים ומשפטי מפתח עיקריים ומיד לאחר מכן להציג בפני הגולשים אפשרות לרכישה / השארת פרטים.
הכרחתם את הגולשים שלכם לחפש את המוצר / השירות שהם רצו בכוחות עצמם? בלמעלה מ-90% מן הפעמים, הגולשים פשוט יעזבו חזרה לעמוד תוצאות החיפוש וימשיכו לאתר מקביל.
חוסר הקפדה על מילים שליליות
גוגל מאפשרים לנו לא רק להגדיר באילו מילים הגולשים יראו את המודעות שלנו, אלא גם באילו מילים הן ייחסמו באופן אוטומטי מתצוגה. זה מה שנקרא "מילים שליליות" – חלק חשוב ובלתי נפרד מתפעולו השוטף של כל קמפיין ממומן.
הקפידו תמיד לגשת למילות מפתח ומשם למונחי חיפוש.
בחלק זה, יתגלו לכם מגוון מונחים שאותם הגולשים הקלידו באופן טבעי. דעו, כי במרבית הפעמים הגולשים ימצאו את המודעות שלכם על-פי ביטוי שקרוב למה שהגדרתם. לעתים קרובות, מנוע החיפוש גם מציג אותנו בביטויים קרובים, אך לגמרי לא מדויקים.
נניח ואתם מפרסמים אמן חושים. אז ייתכן והמודעה שלכם תוצג במונח – אמן חושים מפורסם בארצות הברית.
נוסף על כך, הקפידו תמיד להוסיף מילים שליליות באופן אוטומטי מבלי לחכות לגולשים שימצאו אתכם. הכניסו ביטויים כמו "חינם", "איך" "מדריך" וכיוצא בזה.
לסיכום
ניהול קמפיינים בגוגל מצריך מאיתנו להיות עם האצבע על הדופק, לאתר הגדרות והתנהגויות שעלולות לזלול לנו את הכסף ובכך למצות ולמקסם את התקציב הפרסומי.
עקבו אחר ההנחיות שלנו, ותוכלו להיווכח כבר בתוך מספר שעות, בשיפור ניכר בקמפיין שלכם.
צריכים ייעוץ או עזרה מחברת קידום אתרים מקצועית? צוות יולו מדיה ישמח לעמוד לשירותכם.
התקשרו אלינו למספר הטלפון: 052-3676272 (עופר) או השאירו פניה באתר, ונשמח לעמוד לשירותכם.